خدمات رایگان داروهای ضد افسردگی تدریس

با اینحال، اگر احساسات شما شامل غمگینی یا تنهایی شدید، نوسانات شدید خلقی و گریههای مکرر باشد، ممکن است دچار اختلال افسردگی بعد از زایمان شده باشید. علائم اختلال دو قطبی از افزایش ناگهانی خلق (شیدایی یا مانیا) تا اپیزودهای افسردگی را شامل میشود. علائم این اختلال از خفیف تا شدید متغیر است و ممکن است در عرض یک هفته بعد از زایمان یا به تدریج، حتی تا یک سال بعد ظاهر شوند. علائم این اختلال معمولاً به سرعت پس از زایمان ظاهر میشوند و بسیار شدید هستند و از چند هفته تا چند ماه ادامه مییابند. این علائم بین چند ساعت تا حداکثر دو هفته بعد از زایمان پایدار هستند. روان پریشی بعد از زایمان شکل بسیار شدید از افسردگی بعد از زایمان است و نیاز به مراقبتهای فوری پزشکی دارد. یا اصطلاحا افسردگی بعد از زایمان به چه علت بروز می کند؟ جالب است بدانید بسیاری از افراد موفق در دنیا به بیماری دوقطبی دچار هستند و این به علت هایپومانیا (حالت خفیفی از مانیا) است که باعث انرژی بالا، خلاقیت، اعتماد به نفس و عملکرد اجتماعی بالا در این افراد میشود. به همین دلیل علاوهبر زنان، به مردانی هم که در زمان بارداری همسرانشان یا در اولین سال پس از زایمان احساس افسردگی یا اضطراب میکنند توصیه میشود که به پزشک مراجعه کنند.

2. دسته دوم: این نوع از افسردگی همان است که در پزشکی به آن افسردگی بعد از زایمان میگویند. اما چه این تجربیات باعث به کارگیری منبع برای مقابله موفق شوند و چه منجر به ناامیدی شوند، بخشی از آن به فرد و بخشی به موقعیت بستگی دارد. چه کسانی دچار افسردگی پس از زایمان میشوند؟ 2. برای جلوگیری از افسردگی چه بهترین روانشناس تهران بخوریم؟ افسردگی بعد از زایمان وضعیتی به مراتب جدیتر از افسردگی بلوز بعد از زایمان است و از هر 7 مادر، 1 نفر را تحت تاثیر قرار میدهد. تغییر سطح DHEA به افسردگی وابسته است. حدودا تا سه روز پس از زایمان، سطح این هورمونها به سطح پیش از بارداری باز میگردد. امتیاز 17 تا 20: افسردگی شما بین سطح خفیف و سطح متوسط است، بهتر است با روانپزشک مشورت کنید. با این وجود که بهترین راه برای درمان افسردگی، کمک گرفتن از یک پزشک متخصص است، اما بعد از مراجعه به پزشک و مشاوران مربوطه، راهکارهایی برای مراقبت از خودتان در طول روزهای بهبود از افسردگی نیز وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید تا شروع به انجام دادن آنها کنید. بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی تصور می کنند تنها راه درمان آنها دارو است و برخی از این افراد هیچ پاسخی از داروهای ضد افسردگی نمی گیرند.

برخی عوامل احتمالی وجود دارند که خطر ابتلا به افسردگی بعد از زایمان را در افراد افزایش میدهند. این وضعیت نسبتاً نادر است و از هر 1000 نفر تنها 1 نفر را بعد از زایمان مبتلا به این عارضه روانی میشود. روان پریشی بعد از زایمان نیاز به مراقبتهای فوری پزشکی دارد زیرا خطر خودکشی و آسیب رساندن به نوزاد توسط افراد مبتلا به این عارضه به طور قابل چشمگیری افزایش مییابد. با این حال، اگر فرد به بیماری خاصی مبتلا باشد یا در معرض ابتلا به بعضی از بیماریها قرار داشته باشد، ممکن است پزشک برای اطمینان از عدم ابتلای او به مشکلات دیگری مثل کمکاری تیروئید، آزمایش انجام دهد. افسردگی پس از زایمان میتواند یک اثر موج دار داشته باشد و باعث فشار عاطفی برای همه افراد نزدیک به نوزاد شود. بسیاری از افراد پس از تولد اولین فرزند خود دچار اختلال بلوز نوزاد میشوند. افراد بعد از بچه دار شدن دچار تغییراتی مانند تغییرات هورمونی، فیزیکی، عاطفی، مالی و اجتماعی میشوند. با این حال، در برخی از افراد غم و اندوه موقتی به حالت ناامیدی مزمن تبدیل می شود چون برای مدت طولانی با آنها همراه می باشد. اما این تنها دلیل ایجاد افسردگی نیست؛ عواملی مثل بیماری های جسمی، اختلالات هورمونی، مصرف برخی از داروها، اخبار و شرایط اجتماعی و یا حتی اختلالات ارثی هم می تونن باعث پیدایش علائم افسردگی در فرد بشن.

افسردگی در دوران بارداری یکی از مشکلاتی است که گاهی ممکن است برای برخی از خانمهای باردار پیش بیاید. داشتن سابقه شخصی یا خانوادگی افسردگی، افسردگی بعد از زایمان یا اختلال دیسفوریای پیش از قاعدگی (PMDD). اینها در نهایت ممکن است در توانایی شما برای مراقبت از کودک و انجام سایر کارهای روزانه اختلال ایجاد کند. افسردگی بعد از زایمان فقط بر فرد متولد کننده تأثیر نمیگذارد. تخمین زده میشود که اختلال بی بی بلوز بین 50 تا 75 درصد افراد بعد از زایمان را تحت تاثیر قرار میدهد. اگر قبلاً افسردگی پس از زایمان داشتهاید، خطر ابتلا به آن در هر بارداری تا 30 درصد افزایش مییابد. این تغییرات میتواند علائم افسردگی بعد از زایمان را تشدید و یا ایجاد کنند. علائم افسردگی شدید در هر فردی به راحتی قابل تشخیص است. احساس ناراحتی مداوم، احساس خجالت و گناه، از دست دادن علاقه به فعالیتها، کاهش اشتها، اختلال در خواب، عدم تمرکز و افکار منفی، از علائم افسردگی در نوجوانان دختر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد