راه ساده برای بهبود هنر بیان شما


راز ارتباط خوب چیست؟ همه چیز در مورد انتشار این خبر است. در ادامه این مقاله، یاد خواهیم گرفت که چگونه مهارت های تلفظ خود را بهبود بخشیم و واضح صحبت کنیم. مدیران کسب و کار اهمیت ارتباطات را می بینند. اگر می خواهید به طور موثر ارتباط برقرار کنید، دانستن اینکه چه بگویید و چگونه بگویید مهم است. با این حال، یکی از جنبه های ارتباط شفاهی که اغلب مهم ترین است، گفتار است.  روش زیر به شما کمک می کند تا مهارت های گفتاری گوینده رادیو را بهبود بخشید.

اهمیت تأثیرگذاری بر گفتار و بیان در زندگی

فن بیان و فن بیان این روزها مد نیست! بر خلاف نظر برخی که می گویند مردم خوب حرف زدن را یاد می گیرند تا چند سال بیشتر نتوانند حرف هایشان را روی صندلی بنشانند، حرف زدن از همان روزهای اولی که افراد توانایی حرف زدن دارند مهم است. رسید، احساس کرد.

با این حال، گفتار به سرعت به مفهومی که امروزه می شناسیم تبدیل نشد. اولین کتابی که به تفصیل این گفتمان و آموزه های آن می پردازد مربوط به 4500 سال پیش است. البته بیشتر تکنیک هایی که امروزه در مورد هنر تأثیرگذاری بر کلمات و متقاعد کردن دیگران می دانیم به ارسطو، فیلسوف یونانی قرن سوم قبل از میلاد برمی گردد. نکته جالب در مورد آموزه های ارسطو این است که تاریخ انقضا ندارند و سخنرانان معروفی مانند جان اف کندی و مارتین لوتر کینگ از تکنیک های مشابهی برای افزایش نفوذ کلام خود استفاده می کردند و این نکات امروزه نیز قابل اجرا هستند و قدیمی نیستند. .

اما چرا باید یاد بگیریم که در کلمه نفوذ کنیم؟ حداقل به این سه دلیل، همه باید با فنون مکالمه و متقاعدسازی آشنا باشند:

در زندگی، تقریباً همه با موقعیتی مواجه می شوند که باید به نمایندگی از یک گروه صحبت کنند، از دیدگاه خود دفاع کنند یا باید کسی را متقاعد کنند. بنابراین بهتر است برای آن روز آماده شوید.

مهارت های گفتاری و ارتباطی توسط کارکنان در هر حرفه ای به عنوان مهارت های مهمی که باید داشته باشند تمرین و توسعه می یابد.

تأثیر کلمات و توانایی متقاعد کردن دیگران، صرف نظر از موقعیت اجتماعی شما، می تواند تفاوت بزرگی در کار، زندگی یا حتی در دنیا ایجاد کند.

همه ما با افرادی سروکار داشته ایم که صدایشان بسیار خش دار، نازک یا مصنوعی به نظر می رسد. صحبت برخی افراد آنقدر ناخوشایند است که پیام را کاملاً خراب می کند. شما می توانید کیفیت، لحن، بیان و زیر و بم صدای خود را تنها در چند مرحله بهبود بخشید. شما فقط باید چند تکنیک ساده را بدانید و آنها را تمرین کنید. از این فرصت برای تقویت صدای خود، متقاعدسازی و تعهد خود به متنی که می خوانید استفاده کنید. این بدان معنی است که کسب و کار و رضایت مشتری شما بهبود می یابد و آنها خدمات شما را به دیگران توصیه می کنند. حتی با آن، می توانید یک سخنرانی شگفت انگیز داشته باشید.

1. شمارش را بگویید

مهم نیست که چقدر بلند یا سریع صحبت می کنید، وضوح کلید موفقیت شماست. شنونده باید بتواند همه کلمات را بشنود، بنابراین هر عبارت مبهم می تواند این وضوح را از بین ببرد. با تلفظ صحیح کلمات، درست صحبت کردن را تمرین کنید. کتی شوارتز، مدیر دورهام، در کارگاه آموزشی بهبود مهارت های گفتاری و بهبود هنر بیان تجاری که در کالیفرنیای شمالی برگزار شد، به نکته مهمی اشاره کرد: «یکی از کارهایی که می توانید برای افزایش وضوح گفتار خود انجام دهید، کاهش سرعت است. . مردم وقتی احساس مضطرب یا نامطمئن بودن در مورد حرف زدن می‌کنند، تمایل دارند سریع صحبت کنند. او همچنین می‌گوید: «صحبت کردن نه تنها درک شنونده از گفتار شما را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث می‌شود شما مطمئن و آرام به نظر برسید.» یک معیار خوب برای قضاوت در مورد کیفیت سرعت صحبت کردن، مثلاً در حال خواندن یک شماره تلفن هستید، کسی که به شما گوش می دهد باید بتواند آن را یادداشت کند. شما این کار را انجام می دهید این تکنیک برای وارد شدن به ریتم آهنگ عالی است تا بتوانید بر متن آن تأثیر بگذارید.

2. با اطمینان صحبت کنید

"اوه...، سلام به همه...، اسم من، اوه...، آمنه است."

متأسفانه باید بگویم که هیچکس به این همه سخنرانی گوش نمی دهد. این مثال نشان می دهد که چگونه اعتماد به نفس پایین می تواند به همه چیز از جمله صدای شما آسیب برساند.

احساس کنید آنچه می گویید مال شماست. با تمام جسارت دنیا صحبت کن. فرض کنید می خواهید با کاراته موانعی را بشکنید. کمی تردید باعث می شود دست شما به جای انسداد بشکند.

3. به آنچه می گویید ایمان داشته باشید

نکته قبلی در مورد اعتماد به نفس صحبت کرد، اما این نکته در مورد ارتباط شما با موضوعی است که در مورد آن صحبت می کنید. باید اون چیزی که گفتی رو باور کنی

وقتی با اشتیاق صحبت می کنید مردم تفاوت را احساس می کنند. گاهی اوقات این واقعیت بسیار ظریف و کمی ظریف است، اما در واقع، هنگامی که در متن شما طنین انداز می شود، صدای شما باورپذیرتر و قانع کننده تر به نظر می رسد، این یکی از راه های بهبود قدرت بیان است.

4. خودخواهی را کنار بگذارید

برای تقویت این موضوع، می توانید اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که بهتر از شما هستند. شما می توانید از بودن در کنار آنها درس های زیادی بیاموزید که نمی توانید با روش های دیگر یاد بگیرید و مهارت های خود را ارتقا دهید. در کلاس‌ها و کارگاه‌هایی شرکت کنید که توسط افرادی تدریس می‌شوند که در کاری که انجام می‌دهند بهتر از شما هستند. به تجربیات آنها گوش دهید، ممکن است برای شما سخت باشد اما مطمئناً به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید.

5. با صدای خود ملایم باشید

بر خلاف نوازنده گیتار، پیانو یا درام، وقتی صحبت می کنید، بدن شما ابزار شماست. ببینید نوازندگان حرفه ای چگونه از آلات موسیقی خود مراقبت می کنند. آنها آن را با وسواس تمیز می کنند، از آن محافظت می کنند، قطعات شکسته را تعمیر می کنند و در مکانی خوب و راحت نگهداری می کنند.

چگونه از وسایل کار خود مراقبت می کنید؟ برای حفظ، حفظ و حفظ تازگی آن چه می کنید؟

برای محافظت از صدای خود این نکات را دنبال کنید:

نفس عمیق بکشید و از الگوهای تنفسی مناسب استفاده کنید تا اولین قدم ها را در این مسیر محکم بردارید. کیت دیور، بنیانگذار Total Voice، می‌گوید: "اگر بیشتر از قفسه سینه نفس عمیق بکشید تا از عمق شکم، صدای شما ضعیف و عصبی به نظر می‌رسد و همچنین می‌تواند باعث فشار غیرضروری بر تارهای صوتی شما شود." زمانی که مضطرب، استرس یا عصبی هستید به یاد آوردن نفس های عمیق می تواند کمی دشوار باشد، اما نفس های آهسته عمق صدای شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

باید در مورد فواید آب آشامیدنی بدانید. آب بیشتری بنوشید. دیور می گوید: «رطوبت بدن شما به کیفیت صدای شما کمک زیادی می کند. اگر در طول روز قهوه، نوشابه یا نوشیدنی های الکلی می نوشید، تارهای صوتی شما ممکن است رطوبت لازم برای تولید بهترین صدای ممکن را نداشته باشند. وی همچنین می گوید: تارهای صوتی باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشند زیرا با سرعت بالا می لرزند. تارهای صوتی زنان به طور متوسط ​​200 بار در ثانیه می لرزند در حالی که تارهای صوتی مردان حدود 120 بار در ثانیه می لرزند. با هر وعده غذایی آب بنوشید. یک بطری کوچک را در آب بریزید و به طور منظم بنوشید. شاید این مقدار آب زیاد به نظر برسد، اما باید بدانید که اکثر مردم کمتر از نیاز خود آب می نوشند.

از فریاد زدن بپرهیزید. شوارتز می گوید: "من عاشق فریاد زدن سر تیم مورد علاقه شما هستم." باید بگویم این برای تارهای صوتی شما خوب نیست. فریاد زدن می تواند آنها را بیرون بیاورد و صحبت کردن را دشوار کند. در بدترین حالت، فریاد زدن می تواند تارهای صوتی و تارهای صوتی را متورم کند.

6. از نشستن یا ایستادن خود آگاه باشید

Dever معتقد است نحوه نشستن یا ایستادن شما نیز می تواند بر گفتار شما تأثیر بگذارد. صاف ایستادن یا نشستن به شما این امکان را می دهد که بهتر نفس بکشید و صدای شما قدرت بیشتری دارد. کمی تکان دادن سر ممکن است کمک کند. اگر چانه خود را بالا بیاورید و سر خود را کمی کج کنید، می توانید طنین صدای خود را کاهش دهید و این باعث می شود صدای شما واضح تر شنیده شود. او می گوید: "اگر شانه های شما سفت و به سمت سر خم شده باشد، قدرت صوتی بالقوه زیادی را از دست می دهید."

7. مراقب صدای خود باشید

شوارتز می گوید: صدای بلند یا پایین اغلب نتیجه اضطراب یا بی قراری گوینده است. استفاده از تن صدای مناسب به شما در برقراری ارتباط بهتر کمک می کند. شما می توانید با گفتن "آه-ها" (که عبارتی است که به جای "بله" به یک دوست می گویید، بیشترین استفاده را از صدای خود ببرید). شوارتز معتقد است که هنگام صحبت کردن، بالای صدای شما باید با "A" مطابقت داشته باشد.

8. خودتان را آماده کنید

شاید باور نکنید، اما یک قهرمان دوی المپیک قبل از تلاش برای شکستن رکورد جهان، حداقل 3 ساعت تمام اعضای بدن خود را گرم می کند. صادقانه بگویم، من به جایی رسیده ام که قبل از راه رفتن باید بدنم را گرم کنم وگرنه عضلات کمرم درد می کند.

مهم این است که آماده باشید. هر روز صبح را با گرم کردن صدا شروع کنید تا قدرت بیان خود را بهبود بخشید. عضلات صورت خود را دراز کنید. برنامه های خود را به ترتیب اجرا کنید. یکی از تمرین‌هایی که می‌توانید برای گرم کردن تارهای صوتی خود انجام دهید این است که لب‌هایتان را با عبور هوا از آن‌ها ارتعاش دهید (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تمرین، ویدیوها را به صورت آنلاین جستجو کنید) عضلات گردن خود را شل کنید. تمرینات تنفسی خود را انجام دهید. حتی اگر برای گرم کردن صدای خود وقت صرف نمی کنید، هر روز صبح 5 دقیقه برای آماده سازی صدای خود وقت بگذارید. این تکنیک به طرز شگفت انگیزی برای صدای شما و برای سلامتی شما مفید است. اگر هنوز فکر می کنید این ترفند احمقانه است، به یاد داشته باشید که سلین دیون، که سال ها تجربه در صنعت خوانندگی دارد و در تجارت خود موفق است، هنوز هر روز صبح را با این تمرینات اولیه شروع می کند.

9. بدون آمادگی شروع به خواندن کنید

در موسیقی به توانایی خواندن نت (که تا به حال ندیده اید) و نواختن ساز را «بداهه نوازی» می گویند.

برای دوره‌های طولانی یا پروژه‌های بزرگ، مانند ضبط کتاب‌های صوتی یا فیلم‌های آموزشی، می‌توانید قبل از شروع کار، زمان خود را صرف خواندن چندین بار متن کنید، بدون اینکه مجبور باشید. در عوض، می توانید سعی کنید کلمه را در اولین باری که آن را می خوانید به درستی تلفظ کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا دهان و چشمان شما با هم هماهنگ شوند، اما این مهارت در مرحله بعدی که در مورد آن صحبت می کنیم به خوبی پیش می رود.

10. تمرین کنید

برای افزایش قدرت بیان باید تمرین کنید. اگرچه دیگران بارها اهمیت آموزش برای رسیدن به نتیجه را توضیح داده اند، اما ما در مورد آن صحبت می کنیم. بهترین هنرمندان دوبله می توانند هزاران کلمه را بدون اشتباه بیان کنند، اما سال ها طول می کشد تا در این مهارت مهارت پیدا کنید. تمرین اشتباه می کند و صداپیشگان اینگونه موفق می شوند.

به زودی شما در شیار خواهید بود و خواندن و صحبت کردن شما عالی و بی عیب خواهد بود. به این ترتیب می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید، کار خود را بهبود ببخشید، از مهارت های خود بهره مند شوید و تاثیر کلام خود را افزایش دهید.

11. آرام باشید

شاید این آخرین نکته آموزش آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی  باشد، اما مهمترین آن است. چطور زیرا اگر دانشجوی سال اول هستید، هر سخنرانی یا امتحانی می تواند آخرین سخنرانی شما باشد. بنابراین همه چیز به همین چند دقیقه یا چند ثانیه بستگی دارد و این مشکل می تواند شما را نگران کند. نفس عمیق بکشید و لبخند بزنید (که از بلندگو شنیده می شود). به توانایی های خود اعتماد کنید و بدانید که مهم نیست چه اتفاقی می افتد، مهم این است که تمام تلاش خود را کرده اید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد