تفاوت کولوکیشن و سرور اختصاصی


در این مقاله سایت ما قصد دارد به بررسی تفاوت کولوکیشن و سرور اختصاصی بپردازد و آن را از ابعاد گوناگون بررسی کند.
اکثر نیاز های عادی و سطح متوسط هاستینگ کاربران به وسیله ی میزیانی های اشتراکی (SShar  ) قابل حل است. این نیاز ها شامل موارد زیر است:

الف. قرار دادن اطلاعاتی جهت معرفی شرکت و خدمات

ب. ارسال ایمیل های شرکتی با تعداد عادی و استاندارد


ولی از سوی دیگر بعضی از مواردی که حجم زیادی از فایل ها و Connection  های بانک اطلاعاتی را دارا هستند و نیاز به داشتن صد درصدی Uptime  دارند، سرویسی مجهز تر از میزبانی های اشتراکی نیاز دارند. این موارد که نیاز به سرور کاملا اختصاص دارند، عبارتند از:

الف. حجم خیلی زیاد فایل های لازم برای ارائه به بازدید کنندگان و کاربران شبکه های مختلف چرا که به طور معمول در شبکه هایی مثل شبکه های اجتماعی، سایت های مخصوص دانلود، سایت های منتشر کننده کتب، پخش کننده های ویدیویی آنلاین، درخواست ها و بازدید های خیلی زیادی وجود دارد که در آن ها نیاز به سرور به طور صد درصدی اختصاصی وجود دارد.

مزیت سرورهای اختصاصی نسبت به کولوکیشن

الف. عدم اشغال Resource  سرور به وسیله ی بقیه ی کاربران

ب. پهنای باند اختصاصی که در نتیجه باعث لود شدن سریع تر صفحات می شود. ( این ویژگی برای اماکنی مانند بانک ها و وب سایت های دانشگاهی بسیار اهمیت دارد )

ج. Uptime بالا ( این ویژگی سبب افزایش Rank  و Page Indexing در گوگل می گردد پس در نتیجه فاکتوری بسیار مهم برای وب سایت هایی مثل شبکه های اجتماعی و سایت های پخش کننده تصاویر و ویدیو های آنلاین می شود. )

انتخاب مدیر یک سایت

به طور کلی مدیر یک سایت دو انتخاب بیشتر ندارد:

1. اجاره یک سرور از شرکت هاستینگ: در این مورد با توجه به این که راه اندازی اولیه این سرور به وسیله ی شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ انجام می شود نیاز به تخصص زیادی در حوزه ی راه اندازی و مدیریت وحود ندارد.
۲. خرید یک سرور با برند انتخابی خود، سخت افزار و کانفیگ Custom:  بعد از انتخاب این سرور باید آن را به شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ برای نگه داری و استفاده از پهنای باند و سیستم های Cooling  دیتا سنتر ارائه کرد. البته لازم به ذکر است که با توجه به این که وظیفه ی Config  در این نوع از سرور بر عهده مشتری است، نیاز زیادی به تخصص خیلی بالا در این زمینه وجود دارد.

نتیجه گیری نهایی تفاوت کولوکیشن و سرور اختصاصی

در این مقاله سایت ما به بررسی تفاوت کولوکیشن و سرور اختصاصی پرداخت و آن را از ابعاد گوناگون بررسی کرد.

به طور کلی باید برای انتخاب سرور خود باید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است که سرور های اختصاصی به شما دسترسی و امکانات بیشتری می دهند اما نیاز به مهارت و هزینه بیشتری دارند.

در پایان از این که تا انتهای مقاله تفاوت کولوکیشن و سرور اختصاصی با ما همراه بودید بسیار سپاس گزار هستیم و امیدواریم که با مطالعه ی آن به پاسخ سوالات خود در این زمینه رسیده باشید.